Ny kategori.



Idag skapar jag en ny kategori. För er som inte vet så gillar jag ju att skriva dikter och noveller. I dag slänger jag in ett par dikter som jag skrivit. Så småningom blir det en till kategori och så får ni lite noveller att läsa.



----------------------------

Denna dikt skrev jag i ett diktforum, där man fick ett ord att skriva en dikt från



Kom nu.

länge hade hon väntat på den vite springaren

som skulle befria hennes innersta längtan

åh om han visste hur redo hon var

när hon djupt i handleden skar

kom, kom nu, viskade hon

 

Copyright © ellam






--------------

Denna dikt skrev jag till min sambo i början av vårt förhållande... älskar dig Mange!




Du är skillnaden.


Jag brukade le med min mun,
och skratta då jag borde.

Nu ler jag med hjärtat,
och skrattar för att jag vill.

(Du är skillnaden....)

 

Copyright © ellam

 

 

--------------------------------------



Naken.

 

Långsamt klädde du av mig,
naken stod jag där.
Tyckte du jag var vacker?
Jag vågade ej möta din blick,
till slut höjde jag blicken.

Då var du inte kvar,
aldrig känt mig mer naken än då.

 

Copyright © ellam




------------

Ja, det får väl räcka för idag.. =) Hoppas ni orkar kommentera, vore trevligt med lite kritik...


m



 

 


Kommentarer
Postat av: Lollan

Du träffar ju mitt i prick, jag känner igen mig så väl. Men nu är vi lyckliga båda två. =) Kram

2008-05-26 @ 20:35:42
Postat av: sofia

jag tyckte det var jättebra..jag kan inte så mycket om dikter, men vad jag har förstått så ska man kunna reflektera och bli berörd av dikten...Även omman inte riktigt förstår vad den handlar om så, kan man tolka den lite som man vill? jag kanske e ute o cyklar...men det var bra dikter ialla fall:)

2008-05-28 @ 19:51:43
URL: http://pumpkin1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0