NEJ! Fågelungar..



Skit oxå! Vi hade ju kollat och inte sett några fågelbon. Trots det så fanns det ett. De är jäkligt bra på att göra fågelbon, fåglarna! Det är svårt att se de och det är ju iofs meningen. Hur som helst fick vi nu ett problem. Det ligger två fågelungar och piper i det nedfällda trädet.

Jag är rätt säker på att det är Björktrast. Vi bestämmer oss för att med största möjliga försiktighet och med icke människo-doftande handskar försöka flytta boet till ett annat träd. Troligtvis kommer inte mamman godkänna det, men vi vill iaf försöka.






Här ligger de gömda. Fy, vad de borde blivit rädda när vi
sågade ner deras bo. Ledsen




Här ligger de stackars bäbisarna.




Försiktigt lyfter jag bort boet med ungarna i




Bäbisarna...



Nu försöker jag få dit det i vårt äppleträd.
Hur ska det här gå??

Jag återkommer under kvällen med info.



m



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0