Sommarjobb?


Hur går det med våran trapp renovering? Framåt. Men det tar lite tid. Sambon har sagt typ 100ggr att det här ska man göra på vintern! Ojdå.. thihi jag började så då är det bara o fortsätta..





När jag äntligen målat klart trappen så den blev vit och fin kom nästa överraskning. Mattan skär sig mot det vita och det ser för jävligt ut. Jag tappade då allt sug, vi hade ju tänkt att det skulle bli så fint när vi målade furun och att det sen skulle vara klart. Jag blev såå besviken.



Efter mycket om och men så bestämde vi oss för att ta bort mattan och lägga in en ny. Men det var jäklar i min låda ingen barnlek. Hel limmad matta. *spyr* Satt som berget.




Vi fick låna en maskin som eventuellt kunde va till hjälp. En Stripper.





Arbete pågår.





Ser inte så jobbigt ut, men det har jag förstått att det var. Han såg nyduschad ut efter en halvtimme men det kan jag lova att det var precis det han INTE var.. hihi




Lägg märke till den underbart sköna arbetsställningen. Det tog 1½ timme med de första 7 stegen. Sen är ju givetvis "finliret" kvar. Men det blir mitt jobb. I morgon ska sambon ta de 7 sista om han nu kan röra sig vill säga. Maskinen skakar rätt rejält så när han skulle ta ett äpple så tappade han det. Hahaha.



Jag återkommer imorrn när vi gjort sista halvan på trappen. Vad tror ni? Har vi tagit oss vatten över huvudet? Vi ska lägga in en ny matta. Så vi måste inte få bort alla limrester. Det lutar åt en grå matta. Inte plast utan typ filtmatta.


m

Kommentarer
Postat av: mannen men stora maskinen =)

galet jobbigt det var. maskinen var ju tyvärr till för golv så det var väldigt tungt och osmidig samt att den var ju större än halva trappstegsbrädden men det gick ju hyffsat iaf. får se om jag kan röra mig i morrn hehe.

2008-08-03 @ 00:12:14
Postat av: Malin Inspiration & design

Hej! Åh vad kul för er som fixar trappan. Ser väldigt lovande ut. Vill med måla om vår men det blir nog itne denna sidan jul. :)



Kram

Postat av: jenny

oj vilket jobb. vi hade "bara" 3 trappsteg att ta bort matta på och det var ingen lek.

Blir nog superfint med grått. Själv la vi laminat som blev över när vi la golv. Trevlig helg/jenny

2008-08-08 @ 22:20:18
URL: http://jennyshus.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0