Ska man betala innan??




Ullared gick som en dans på rosor! Ingen kö, inte mycket folk och bra väglag! Men trots allt skönt att det är gjort.. det är ju ett pyssel.... På hemvägen var vi 4 stycket väldigt trötta personer i bilen. Jag tror minsann vi fnissade och lattjade från Ullared till JÖnköping.... på gränsen till jobbigt... hihi Men de tre andra somnade vid Jönköping och jag som körde var den enda som var vaken... tyst lugnt o sköööönt.

Vi har tänkt köpa 4 nya mobiler innan jul.... men det är ju en hel djungel så det får nog vänta, vi kan inte välja. Måste det finnas så himla mkt att välja på???? Omöjligt!

Dagen har bestått av tvåttning, städning och lite lite julpynt. Vi jobbar nästa helg så då har vi inte tid att pynta, men tomtar o gran tar vi in/fram på fredag. Alldeles för tidigt nu.

Måste bara berätta en rolig sak som hände Millbert i lördags...

Hon skulle tanka sin bil och åkte till rejmes. Där kan man för de som inte vet tanka antingen på kort eller i sedelautomaten. Thats it. Ingen bemanning. När hon svänger in så står det redan en bil där. En jävligt cool bil, ett audi, av nyaste sportmodell med bara 2 sätetn, a´la 400 000 kronors klassen.
Bredvid bilen står en ung kille, max 18-20 år. Millbert parkerar och ska tanka. Då utspelar sig följande:
- Ursäkta, säger killen, men vet du hur det här fungerar?
- Ja, vadå? säger Millbert.
- Ja, det fungerar inte, det kommer ingen bensin. säger killen
- Nehä säger Millbert, vad konstigt. Men ska du tanka på sedelautomaten?
- Ja, svarar killen.
- Okej säger M, men har du tryck på knappen för full betalning.
- Ja, svarar killen, jag förstår inte varför det inte funkar..
- nä, men har du tryckt för rätt ioktan frågar M
- Ja, jag har tryckt på 95 säger killen.
- Men vad konstigt säger M och sätter tillbaka pumpen och lyfter på nästa.
Han hade inte tagit fel slang.
-Jaaa, säger MIllbert, jag vet faktiskt inte..
- okej säger killen, men vet du om jag kan tanka någon annanstans här?
- Ja, säger M men du kan ju inte bara åka nu när du redan lagt i pengar o så

Lång tystnad..

- Men, vadå?? säger killen, ska jag betala innan?


HAHAHA

Det är total sanning... Millbert såg sig om efter dolda kameran, men det var sant och på riktigt. HELT otroligt! Undrar i mitt stilla sinne hur han tänkte. Om man, när man tankade i sedelautomat, tankade först o sen stoppade i pengar.... hur många skulle då göra det?????? I ett omoraliskt Sverige!?

(är inte många som mig kvar, jag hade betalat)





Dagens drink, två kaffelikörer blandade, gissa vilka!!


Drink


m

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0