Sixten.







Min lilla Sixten på äventyr!



Annars har jag inte bloggat på länge. Ibland blir det så. Har haft jäkligt ont i ryggen pga av något liknande ryggskott.. men det börjar bli bättre nu, efter nästan en månad.. ska till sjukgymnasten nästa vecka!
Det rullar på som vanligt.. jobba, sova, äta, sova, jobba, äta.. ja ni fattar.

Tycker det är underbart att det är höst, jag älskar hösten!! Kylan, färgerna, mörkret I love it! Kanske orkar man sig ut på en liten promenad idag.. vem vet =)

Underbart med lediga dagar.. har ledig dag imorrn oxå på schemat, men en kurs tar bort den.. så är det ibland och kurser är ganska roliga och intressanta faktiskt! Värdegrundskurs står på schemat inorrn. Verkar mycker intressant!

Vi har fått ett till akvarium, tack Andreas & Viktoria! Dessvärre hade vi inte riktigt plats för det.. men jag hade tur och hittade en som ville byta med mig.. så på fredag kommer han o hämtar vårt 375liters och lämnar ett 220liters.. det ska stå därnere där vi nu har det lilla. Vi byter jämt så han tjänar lite på det, men vad fan vi hade ju inte plats för det så vi tjänar ju på det oxå, i plats om än inte $! Så mina ciklider ska få flytta ner dit och de fiskarna där nere ska få flytta upp hit till vårt 375 liters.. kommer bli finfint! Dessutom ska vi byta ut lysrampen här uppe mot den fina som Andreas byggt! Kommer bli jättefint! Slänger in bilder sen!

Måste ringa målare oxå, som kan komma o måla vårt köks tak. Ska kolla om rot-avdraget gäller för målning av tak för då lejer vi bort målningen av vardagsrumstaket oxå. Dags att ta tag i saker nu. Synd att min sambo är lika seg som jag.....

Nu vill Lollan chatta med mig, så nu slipper jag skriva mer.. =)
Måste hitta målarinspiratipon oxå!


Bye



m



Kommentarer
Postat av: Andreas

Rotavdraget gällerv absolut, men bara på arbetskostnaden

2009-10-25 @ 00:32:29
Postat av: Åsa Merving

Vad full i skratt jag blev. Googlade på Eko plugg (Ecoplug-min fars uppfinning) och hamnade på min grannes blogg :-)Behöver ni fler Ecoplug så är det bara att komma till mig!

Mvh Åsa (Stenhusgatan 13)

2009-11-04 @ 11:23:59
URL: http://merving.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0