Skolavslutning.







Liljekonvalj. Jag förknippar dessa med just skolavslutning. Finns många andra blommor oxå som jag förknippar med avslutning, bland andra gullviva och syrén. Men liljekonvalj är min favorit. Den doftar så ljuvligt och den är så himla vacker! När jag var liten växte denna i vår trädgård och jag plockade den i bukett till min avslutning. Den trädgården ser nu för djävlig ut, usch! Det är hemskt när ens föräldrahem säljs till människor som inte sköter om det. De missköter ju mitt barndomsminne. Jag hatar det!

Denna skolavslutning var lite speciell. Mina döttrar slutade nämligen 9:an. Det är speciellt! Minns ni er egen avslutning från grundskolan? Berätta! Att mina härliga flickor dessutom sjöng i kyrkan var grädden på moset! De är 5 st som startat ett band! En tjej på piano, 2 på elfiol, min ena dotter på gitarr och sång och min andra dotter på sång. De sjöng Lasse Winnerbäcks sång, Om du lämnar mig nu. Det gick helt perfekt och jag visste inte att de var SÅ duktiga!! Otroligt! Gissa om jag satt med tårar i ögonen och var stoltare än stoltast! Ska se om jag får tillåtelse att lägga upp det här så ni kan få höra.




Idag är jag ledig och tillbringar dagen med att måla trappen den tredje och sista gången. Känns skönt att jag äntligen fått energi att ta tag i det! Det var så mycket nu innan skolavslutningen så min energi dog. Ni vet, kläder, skor, accecoarer.. hår, naglar.. ojoj det tar kraft från en mamma =) Men det tar sån evinnerlig tid med all spalje. Kommer jag orka?


m


Kommentarer
Postat av: Lena Olsson

Håller med, dina flickor sjöng fantastiskt. Dessutom ett bra låtval. Hälsa att vi snart får ta en kareokekväll så även du och jag kan visa hur bra vi sjunger hihi.

2008-06-17 @ 14:28:26
Postat av: liljesson

Lena!! Roligt med kommentar!! Jag säger bara en sak... vem fan har de fått sina fina sångröst ifrån??? asg

2008-06-17 @ 14:58:25
URL: http://liljesson.blogg.se/
Postat av: Malin

Svar: Haha...vi som tycker vi är långsamma:P Kram

2008-06-17 @ 23:31:01
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se/
Postat av: Malin

Hehe...ja nu har vi varit och köpt sele och rep. Ska försöka få upp pappen snart. Nu letar jag efter hur man gör en fallknop på repet...Så inte knuten till selen går upp om man trillar. Byggbyxor med knäskydd glömde jag. Jag får väl knyta några kuddar runt knäna:P hahaha! Kram ha en bra midsommar!

2008-06-19 @ 13:51:39
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0